Lekte lite i dag...

Jag köpte ett litet radiostyrt flyplan till Linus för över en månad sedan, men vill testa det ordentligt innan jag gav det till en níoåring som troligen skulle bli djupt besviken om det inte fungerade.
 
Tidigare hade jag flera gånger testat motorerna och laddningen med stora problem. Allt är ju så smått och det verkade vara glapp i en pytteliten strömbrytare.
 
Men i går testade jag lite på golfbanan i svag vind. Tekniken fungerade men min styrning var vinglig.
 
Efter en nödlandning dök en fågel efter den lilla maskinen. Var den kom ifrån har jag ingen aning, men den hade väl sett något litet och trevligt på långt håll..
 
I dag testade jag min styrförmåga hemma hos Arne på en liten plätt mellan blomrabatter och gärsgård.
Så småningom gick det lite bättre...
 
Krascade först i både blomrabatter, gärsgård och ateljétak innan jag kom på att man måste gasa även när man svängde...
 
Angela tog en bild. Den lilla flygmaskinen från Kina syns vid min vänstra axel. Märkligt att man kan bygga så små elmotorer som faktiskt surrade på betydligt längre på en laddning än vad jag hade förväntat mig.
Det får inte blåsa det allra minsta när man flyger utomhus, för hur man än styr så sticker den iväg med vinden, eller backar i motvind om man är duktig på att styra. Fungerar nog bäst i en gymnastiksal.
 
Angela skickade bilden och en till...
Vacker Orkidé som blommar för andra gången.
 
*    *    *
 
Tog också en tur uppåt för att eventuellt flyga lite mer i pisterna på Idre Fjäll, men det var lite svag vind och jag avstod.
 
Hittade dock två flitiga byggare (ombyggare) vid Idre Fjälltomter...
 
Alf och Siv var där och ändrade lite på proportionerna på den snygga skylten till Tjäderstigen.
 
Alf stöttar och ...
... Siv målar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0