Idrefjällens golfbana blir bättre och bättre...

Spelade match mot Jan-Erik i dag igen.
 
Som vanligt en jämn och spännande match. Jan-Erik vann hål 1 och jag vann hål 3 och 4. Därefter delade vi återstående hål fram till pausen.
 
Jan-Erik vann hål 10 och jag hål 11, men Jan-Erik vann hål 12 och vi delade hål 13. Vi var alltså lika när vi vandrade upp i Mördarbacken till hål 14. Där hade det blivit tillfälligt stopp, så vi fick sitta och vila länge.
 
Vi hade då tillfälle att studera några pigga ungdomar som hade två golfbilar och var på väg ned mot stupet mot hål 13 för att leta ett par snedträffar...
 
Den första golfbilen skumpade fram i terrängen framför tee, men den andra tog i alla fall vägen runt.
Ibland blir man förvånad...
 
Jag missade därefter en inte helt omöjlig Birdie på hål 14, men det blev Par och vinst av hålet.
Vi delade hål 15 och jag var alltså 1 upp inför hål 16.
Korta utslag på hål 16 gjorde att vi båda gick över Havet på tre slag.
 
Där fick vi syn på en älg ute på udden mellan hål 16 och hål 15.
 
Jag såg älgen tydligt, men kan inte hitta den i den här bilden.
 
Men ögonblicket senare rörde den på sig och då zoomade jag in. Senare skrittade den i snabb takt längs fairway på hål 15, men det gick så fort och var så långt bort att jag inte brydde mig om att plocka fram kameran igen.
 
Dessutom hade vi ju en viktig golfmatch att fokusera på...
 
Jag vann hål 16 och var nu 2 upp med två hål kvar att spela. Dormy alltså...
 
Min nya driver går numera oftast rakt, men saknar fortfarande cirka 20 meter i längd. Men den biten ska ju Fredrik fixa när jag tar lektionen som följde med köpet.
 
Så på ett korthål (som i dag mätte 160 meter) använder jag drive där andra plockar fram ett halvkort järn...
 
Bollen flög rakt och vackert och landade kort om green men rullade in 40 cm till vänster om flaggan.
 
Birdie alltså och matchen vunnen med 3/1. Jobbigt för Jan-Erik som hade behövt Hole in One för att hålla matchen vid liv.
 
När vi närmade oss 150-pinnen på hål 18 kom de första regndropparna. Men nu klarnar det upp igen.
 
Jag gjorde säsongsbästa med 32 poäng efter att tidigare ha snittat 22 ...
 
Extra kul med spännande golfmatcher när man vinner  ;-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0