Golftävling pågår...

... inte just nu, men första dagen är avklarad.
 
Jag var lottad i första bollen med starttid 8:30, så jag satte väckningen på 6:30 för att hinna med en rejäl frukost.  Vaknade först vi 5-tiden, men tyckte att det var onödigt tidigt att kliva upp. Somnade om snabbt, men vaknade lika snabbt igen. Kikade på klockan för att se hur långt det var kvar innan jag skulle väckas av en skrällande mobiltelefon.  Oj - 7:47! Start om 43 minuter inklusive dusch påklädning och restid...
 
Men jag hann. Det visade sig, såg jag när jag kom hem, att jag hade ställt in mobilen på upprepad väckning varje onsdag...
 
Men jag hann i alla fall få en mugg kaffe på restaurangen. Den drack jag på banan medan vi spelade första hålet. Ingen lyckad start. Streckade fem hål under första halvan. Men ett Par på hål 3 var ju kul.
 
Tävlingen är en "Running Eclectic" över två dagar, en slags Bästboll med sig själv. En Poängbogey där bästa poängen på varje hål blir sluresultatet efter morgondagen. Så det finns mycket att förbättra imorgon.
 
Jag spelade med Skalman, Maj och Maija.
 
På hål 6 hade vi åskådare. En vit och en brun kikade på oss från skogsbrynet.
 
Det gick blygsamt bättre för mig och Skalman under de sista nio hålen, men jag lyckade ordna Par på hål 11 och 14 också.
 
Maija gjorde succesivt en rejäl uppryckning och Maj spelade också bättre än gubbarna i bollen.
 
Här stretar vi fram på hål 16, och det blev varken vin eller öl i pris. Alla fyra såg nog mest fram mot morgondagen i det här läget.
 
Ville ha en glad gruppbild innan vi skulle ut på sista hålet, men det blev en glad och suddig bild.
Imorgon ska jag ta med mig en annan kamera. Fick en av Nigel som jag ska testa... en äldre kamera från tiden för digitalkamerornas genombrott, men den kanske inte har upplevt lika mycket regn och snö som min.  (Nåja så gammal är den nog inte - en Olympus med 5 Mpix)
 
 
I bollen bakom oss gick en liten gut som hade 18 poäng efter nio hål.
Mats, Jakob, Agneta och Allan. Kolla vilken snygg golfhandske Jakob har - nästan som en hockeyhandske men mindre...
 
Marcus Ragnarsson, pappa till Jakob, gick i tredje bollen och prickade green med tredje slaget efter ett snett andra som skymde green bakom några träd långt där borta på fairway. Knepig Birdieputt snett uppför och nedför en ondulering.
 
Inge puttar förbi hålkanten och Marcus siktar för Paret efter en lite för löst eller lågt slagen Birdieputt. Men Par blev det för Marcus. Vad det blev för Inge har jag ingen aning om. Hörde bara att han gjort två Birdies under rundan.
 
Inge, Lena, Gunnel och Marcus är i mål.
 
Jag lär nog få starta i första eller andra boll imorgon, men tjejerna i restaurangen kommer att var där lite tidigare än vanligt så att man kan få kaffet en kvart före start. Men å andra sidan kommer ju min telefon att väcka mig nu när jag tagit bort att det bara ska upprepas på onsdagar.
 
Imorgon blir det bättre resultat! Ska repetera min checklista för i första hand utslagen i natt...
 
1. Adresseringen
2. Bakåt inåt
3. Axlarna först
4. Lösa händer
5. Höften
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0