Golf utan regn...

... i dag också.
 
Startade i en treboll med Jan-Erik och Stefan, men Alf anslöt på hål 13.
 
Här är vi på hål 13 och blir extra glada när Alf dyker upp. (eller så var det för att Jan-Erik kallade Stefans första drive för en LSB-boll. "Leta Själv Boll" - eftersom den tog sikte på drivingrangen till vänster och var lååång).
 
Alf skickar iväg bollen rakt och långt mitt i fairway. Som oftast.
 
Eftersom vi var lite olika spelare på de båda halvorna så var det bara den prestigefyllda matchen mellan Jan-Erik och mig som jag har antecknat men fort vill glömma.
 
Jan-Erik vann med förkrossande 6/5. Sex hål upp med fem hål kvar att spela alltså.
 
Alf gjorde en Birdie från 70 cm på hål 14. Bra greenträff alltså. Lite till höger om flaggan med nedslagsmärket tre decimeter från bollen.
 
Stefan hade bokat en lektion i närspel med Joakim efter vår runda.
 
 
Såvitt jag kunde se så gjorde det stor nytta. Man kanske skulle ta en eller annan lektion...
 
Jag lånade en begagnad demodriver när vi spelade, och den är mycket snyggare än min. Den fungerade också bättre i sex hål - rakare och lite längre.
 
Jag gjorde en deal med Fredrik efter rundan. Jag betalar 500 kr för en lektion om han kan få mig att slå lika långt som jag gjorde för tio¨år sedan (eller för några veckor sedan när Taylor Made hade demo på rangen). Visar det sig att det fungerar, och fungerar bättre med den nya klubban, så köper jag den. Annars tackar jag bara för lektionen, betalar 500 kr och behåller min klenod.
 
*     *     *
 
Vandrade senare ut på byn för att ta del av knallar och annat. Det är ju marknad och andra nöjen på byn så här års.
Jag vandrade vidare upp mot Kvalptjärn och Tronds golfflotte.
 
Såg ett par kul motorcyklar på vägen bort.
 
Hos Trond var det lite få i starten, med det droppade in golfsugna efter hand. Liten green, men inte omöjlig att träffa. Bollarna är som vanliga golfbollar men flyter, så det är inte så allvarligt om man missar flotten.
 
Julia var där med en kompis och visade hur man gör. Gittan och jag var redan där och Angela och Arne dök också upp.
 
Angela tog en bild när jag skulle pricka flotten. Hon lyckades knäppa precis när jag lyft klubban i början av baksvingen.
 
Gittan hade en bra sving men lite otur.
 
Senare kom ett gäng Gutgolfare fra Norge...
Ronny, Per, Erik och killen som har Per som morfar.
Den lillguten svingade klubban vackert och träffade flotten tre gånger efter att han hittat avstånd och svingtempo. Kul att se hur de små fattar vad det handlar om.
 
Önskar att man kunde lära sig av att se på deras bortkopplade funderingar och enkla upprepande av en kroppsrörelse...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0