Golf med Nigel idag.

Och det tack vare Pipa och Gunnar som ställde upp och lånade ut sin golfbil. Golfbanans bilar var redan uthyrda, men ett kort samtal till Pipa räckte för att lösa problemet. Nigel skulle inte ha kunnat spela mer än max 1 hål utan bil.
 
Nigel ska operera ett knä i höst, och som han sa - "det spelar ingen roll om det blir fel knä eftersom jag troligen måste operera båda.."  - med en skämtsam tanke på att det ibland sker misstag i sjukvården...
 
Vi blev en trevlig treboll där Jan-Erik fick vandra bredvid med sin vagn medan Nigel och jag åkte bil.
 
Första nio hålen tog lite tid eftersom det var bra bokat på banan. På hål 9 passerade två renar framför röd tee innan det blev vår tur att slå ut.
  
Nej det gör den inte eftersom jag inte kan ladda upp bilden.... 
Uppdatering:
Måste tydligen publicera inlägget utan bilder först och därefter uppdatera....
 
Den ljusa av de två renarna syns här på bild. Do skrittade senare undan och tog sig upp mot övningsområdet ovanför restaurangen.
 
I våra golfmatcher var det mycket jämnt efter nio spelade hål. Vi spelade ju både individuella matcher, Köpenhamnare, Poängbogey och räknade slag brutto.
 
Löjligt felmeddelande från bloggleverantören som jag kommer att publicera senare ...
Uppdatering:
 
... ja vad ska man säga...
 
 
När det gäller vår golf så kan vi först notera att det var bra väder för golf.
Jan-Erik var väldigt fokuserad trots några missade hål på första halvan. Han var i mycket knapp ledning i alla tävlingarna.
 
För att sammanfatta lite kort så vann Jan-Erik rubbet. Nigel och jag kom delad tvåa i resten...
Vad trött man blir när bloggleverantören inte fungerar dygnet runt och sju dagar i veckan...
 
Uppdatering:
 
Några fler bilder från banan i dag.
 
Tack än en gång till Pipa och Gunnar som ställde upp med bil till en som inte hade kunnat spela annars.
 
Som en liten avslutande kommentar kan jag berätta att jag var i bäst läge för en belöning från Knappgården på hål 16 idag. I alla fall efter tre slag... :-)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0