Dagens golf var riktigt rolig.

En suveränt bra utbldningsrunda (för mig) i mycket trevligt sällskap.
Fick spela med Ove igen och vår boll innehöll också en annan och yngre Brynäsare som spelade banan för första gången. Ett välkommet tillskott i bollen var Mari som anmält sig sent.
 
Vi hade bra väder och suveränt trevligt. Dessutom gick vi i första boll och hade tomt framför och lugnt bakom.
 
Efter fotograferingen på hål 6 skickade Mari ett låångt utslag mellan några kvistar på tallen framför röd tee. Mari blandade och gav exempel på ett suveränt bra golfkunnande blandat med missar som förvärrades av otur...
Vad sägs om det här läget på hål 6 efter ett misslyckat andra slag? Flaggan och hålet är hundra meter längre fram - rakt igenom roten som bollen gömt sig under...
 
Att droppa i lutande snårskog är inte lätt, och Mari fick inget bra läge, men skickade ut bollen på fairway med kraft och elegans.
 
 
Det visade sig ganska snart att Tom Bird var i ledning i vår boll och dessutom aspirant på slutsegern.
Men någon Birdie hade han inte gjort än.
 
Jag berättade inte om Knappgårdens pris (om man spelar med mig eller Nigel) för en Birdie på hål 16 eftersom "lillguten" inte kan uppskatta ett glas vin än. Dessutom hade vi andra våra bilar på parkeringen.
 
På hål 16 skickade han upp tredje slaget på green över högra bunkern med en järnåtta. Bollen stannade på green men lämnade en lång putt tillbaka...
 
Jag ville inte störa Tom med kameran när han skulle putta, så det här är en rekonstruktion...
 
 
Han satte putten för en Birdie! Snyggt!!! Tom puttade faktiskt bra på alla hål. Sagt som en kommentar till slarvputtare som skyller på dåliga greener...
 
Jag fick låna en flaska vin från restaurangen för att visa vad Tom just fixat att Knappgården bjudit på.
Men han fick hundra kronor i prispengar istället.
 
I väntan på att alla skulle komma in och det skulle bli prisutdelning, så kunde jag vandra runt och fotografera kära kändisar från Orsa.
 
Lars och Lena är på besök. Lika glada som vanligt. Kul att ses!
 
När det gällde golftävlingen så var jag säker på att Tom skulle vinna på 68 slag efter avdrag (41 poäng), men det kom en ung tjej och passerade med 66 slag netto (44 poäng).
 
De tre först i tävlingen sänkte sitt hcp.
Julia Jonson vann och sänkte sig rejält. Dotter till Mats och Maija som är duktiga golfare och också brukar placera sig bra i tävlingar. Kul. Måste kännas inspirerande.
 
Tvåa kom Tom Bird och vann en golfhandske och en handduk. Gick inte riktigt ihop ekonomiskt med resa och greenfee, men han vann ju en hundring från tidigare sponsor Knappgården på grund av sin Birdie på hål 16.
 
En glad Lena fick sista priset som trea. Vi andra ser fram emot morgondagens tävling.... och tävlingen på lördag.
 
Ove kom fyra men fick inget pris. Jag kom inte sist.
 
*      *      *
När det gäller bilder och rapporter från gårdagens tävling (som jag inte kunde lägga in på grunda av någon sorts ko i serverrummet hos bloggleverantören) så kanske jag återkommer en annan dag. Nu ska jag ladda inför morgondagens roliga tävling.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0