Årets fyrtionde golfrunda idag!

Spelade med Agneta, Maj och Björn i härligt väder med varm sol, och det var helt regnfritt...
 
Här är vi på hål 2 och Agnetas elvagn visade redan tecken på att inte ha fulladdade batterier. 
Björn skulle hem till vovven Heffe efter nio hål, och eftersom vi spelade Bästboll Match mellan herrar och damer så behövde vi ha ett rejält försprång inför sista nio. En ensam herre mot två unga damer.
 
När Björn åkte hem till Heffe så stannade vi andra och åt lunch, släppte förbi några bollar och träffade bekanta.
 
 
Hej på er. Vi spelade snörgolf tillsammans med Björn en midsommarkväll (2007 tror jag att det var)
Bild här:
Den bilden finns på Google Earth.
 
*    *    *
Efter att vi ätit en god lunch och väntat på att Agneta skulle få låna en golfbil för de sista nio hålen så lekte jag lite med den lilla flygmaskinen som barnbarnet Linus ska få när jag nu lärt mig hantera det, och senare köper ett till för egen lek... :-)
 
*    *    *
Två damer och en herre knallade så småningom vidare för att spela de sista nio hålen. Någon golfbil blev det tyvärr inte för Agneta .
 
Och hur gick det i matchen mellan herrar och damer? Inte så intressant egentligen efterom vi mest spelade golf för att ha kul i trevligt sällskap och bra väder på en vacker golfbana. (men herrarna var ju 4 upp efter 9 hål och vann så småningom med 5/4).
 
Ny match mellan två tjejer och en gubbe inför de sista fyra hålen.
 
Jag slog en drive som startade rätt upp i skyn och landade på gräs men studsade ner i vattnet kort om "uffes stubbe". Kunde ha spelat fram med en wedge och stannat på land utan plikt för dropp. Men så spelar man inte golf.
 
Maj hade ett bra utslag och Agneta fick ett knepigt läge...
 
Precis över viken men studsade tillbaka ner i vattenhindret.
 
Agneta fick iväg bollen mot flaggan, men inte hela vägen. Inte ens halva.
Där hade det nog varit bättre att ta ett kort järn och skicka iväg bollen lite längre.
 
Men tjejerna vann hålet.
 
Och visst har vi en vacker golfbana! Man måste ge sig tid att titta bakåt ibland och glömma dåliga golfslag.
 
Vi strävar vidare på hål 16 efter diverse problem. Min boll studsade i Havet och upp på fairway (tredje slaget alltså efter att jag tvingats spela fram med en full Pitch).
Jag vann hålet och tjejerna vann hål 17.
Jag vann hål 18 på en putt som äntligen slank i.
 
Oavgjort alltså.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0