Gitane

Franska cigaretter, cyklar, restauranger, eller bara zigenare...

Ett varumärke med en speciell touch.


Jag råkar ha en härlig byst som är så rackarns vacker (cigaretten i munnen är en vanlig gul blend med filter, och den petade jag in). Jag har visat grabben förr på bloggen.

Men nu har jag letat runt lite efter en köpare. Det vor ju kul om fler kunde få se grabben.


Varför inte en restaurang som heter Gitane?


Har ni varit i San Fransisco och hittat in så ser det rymligare ut än i gränden utanför.
Jag har inte varit där, men klippte några bilder från deras sida på nätet.


På en hylla ovanför den här stolen skulle min grabb göra sig bra. Lite undanskymt kanske, men jag får väl åka över och rekommendera bästa placering om dom vill ha en äkta och genuin grej som kanske är lika gammal som konstitutionen...

Skojar lite, men bara lite.

Min första tanke, som jag har haft i många år, har varit att sälja den till någon av den gamla tidens tobaksaffärer. Ni vet de där små butikerna där det luktade cigarr och tobak redan i dörren. Där man kunde leta bland vackra pipor, lukta på feta cigarrer och köpa tobak i lösvikt...

Hur kul är det att plocka ner ett paket ovanför kassörskan på Konsum eller ICA och betala?
jag ska sluta röka. Förr eller senare!

Men för att återgå till det jag började med. Det finns ju faktiskt den gamla tidens tobaksaffärer i Sverige. Det visste jag inte.
Där skulle min kille passa minst lika bra som på en restaurang i San Fransico.


Vi får se. Jag har i alla fall kontaktat en känd svensk tobaksaffär till att börja med.

Jag kan ana redan nu att dom vill ha den till rätt pris.

Men vad är rätt pris?
Blir priset alltför dåligt så frågar jag först Farfars Hörna på Idre Fjäll. Man vill ju göra det enkelt för sig och gynna de lokala företagen.

Nu skojade jag igen. Självklart åker jag över till San Fransisco och hjälper dom att fixa till lite mer av inredningen om dom blir intresserade. Dom känner ju inte till vad dom gått miste om i alla år.

Men först ska jag kika lite efter de som kanske kan vara intresserade någonstans i Europa.

Annars är det inget stort problem att behålla en kär vän som alltid är med, men aldrig bryr sig om annat än sitt röksug....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0