Fler fyllde år igår.

När jag hade suttit i soffan och sett diverse skidåkning på TV så ringde Arne.

Han och Angela hade varit en tur till Sälen, och där träffade dom Amhets bror Levet, som numera driver Grillen i Sälens by. Han berättade att Ahmet fyllde 40 igår när vi firade Ove´s födelsedag.

Så Angela och Arne hade fixat blommor för att uppvakta Ahmet idag.


Jag tog naturligtvis en promenad till Grillen för att ta en bild eller två, och gratulera i efterhand.


Grattis Ahmet!


Classe var också där. Han kom när vi gick hem igår, och hade senare varit med och sjungit och hurrat för Ahmet.

*      *      *

För övrigt bestod dagen mest av skidor på TV.


Jag blir både åksugen och farträdd när jag ibland får se en kameravinkel som visar hur brant en brant kan vara.
Just här kanske det är ett flackt parti, men många stup väntar längre ner. Och som en reporter i studion sa - går det för sakta i en sväng så är det svårt att få tryck och grepp med kanterna... jo så är det ju.

Men man kan ju "smöråka" med sladd också. Då tar man sig kanske ner hel, men i varje brant blir man nog en minut eller två efter... om man inte åker rakt ner och utgör livsfara för både sig själv, publiken och skogen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0