Trevliga TV-program...

... såg inte programmet själv, men kan liksom ana vad det handlade om.


En jättetrevlig, ung miljonärska som är med i ett TV-program för att hon är okänd.

Fattar ungefär vad det går ut på, men i Jönköping är inte andra okända så glada.

"I ”Den hemlige miljonären” beskrivs förorten Råslätt som kriminellt och fattigt.

Nu gör Jönköpingsborna uppror mot Kanal 5.

– De har kränkt mig och våra ungdomar, säger Peter Magnusson som driver ungdomsgården ”Underground”.

Miljonären Anna Benson, 28, anlände till stadsdelen Råslätt i Jönköping under onsdagens avsnitt av ”Den hemlige miljonären”.

Området beskrivs i programmet som farligt, fattigt och med hög kriminalitet.

– Det känns inte helt tryggt. Jag hoppas att jag kan sova i natt, säger Anna i programmet.

I avsnittet följer bilder på sprängda bilar, klotterväggar och krossade rutor. Nu rasar Råslättborna mot den felaktiga bild som målats upp av området."

Klippte text och bild från Aftonbladet nyss.

Att man numer gör underhållning för TV med olika grupper av feta som tävlar i att bli mindre feta, handikappade som visar att dom klarar äventyr långt utanför vardagen, entreprenörer som får tävla i att ordna finansiering av sina "affärsidéer" kan man ha synpunkter på, men jag saknar en tävling mellan unga miljonärer.

Det kunde bli stor underhållning med små kostnader för tittarna. En tävling som både går ut på att tycka illa om varandra på rätt sätt (fiffiga intriger) och samtidigt tjäna mest pengar på kort tid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0