Klimatskammen igen...

Jag tillåts fortfarande att läsa, men gör det mer sporadiskt nu när jag inte tilllåts kommentera...

När det gäller mitt intresse i ämnet så började det när kvällspressen fylldes av katastofkartor över hur haven skulle översvämma vår kuststäder om vi inte ändrade våra matvanor och slutade köra bil.
Mest för att jag fascinerades över hur massmedia alltid kan hitta anledningar till att sälja bättre.

Det först jag gjorde var att läsa rapporterna från IPCC.

Då visade det sig att ingen i media hade brytt sig om att läsa rapporten om grunderna för eventull klimatförändring på grund av mänskliga utsläpp av CO2. Alla hade hängt upp sitt skrivande på OM det blir så varmt som det skulle kunna bli, VAD HÄNDER då.

Nåja, jag fortsatte att läsa och försöka lära mig mer om Växthuseffekt och Solens inverkan på hur vi haft det och får det på Jorden.

Enda energikällan är ju Solen, det fattar alla.
De flesta så kallade "skeptiker" till teorin om en Växthuseffekt brukar hänvisa till att klimatet på Jorden alltid har ändrats, trots frånvaron av bilar och mängder av människor som ätit fel mat.

Efter Industrialiseringen har Solen gått in i en lugn period, och allt har tytt på att vi skulle få en kallare period på Jorden.

Men Växthusets sammansättning har förändrats, och det blev inte så kallt (såvida man inte pratar om väder, vilket är något helt annat).

Moln t ex. Vattenånga är också en växthusgas som förväntas öka vid ökad temperatur.

Molnfunderingarna är ett eget kapitel, men för att hålla sig till osynlig vattenånga så är den som CO2 en växthusgas.

Ett klipp från bloggen jag läste oftare förr:

Bengt Abelsson { 27.02.12 at 16:08 }
 Återkoppling via vattenånga är en viktig komponent i CAGW-teorin.
Ingen ökande halt av vattenånga har hittats (av Dessler).

Han kallar det fortfrande CAGW-teorin trots att C står Catastrophic, det som media blåste upp för att sälja lösnummer...
AGW står för Antropogenic Global Warming. Uppvärming av Jorden genom mänkliga bidrag till en förändrad atmosfär.

Ett annat färskt klipp från den bloggen:

Ingvar Engelbrecht { 27.02.12 at 16:22 }
Läsvärt.
Kanske viktigt att höja blicken.
http://eureferendum.blogspot.com/2012/02/winning-battles-losing-war.html

Det finns roligare exempel på hur vissa fattat noll om klimat, och de flesta andra enbart använder den för att sprida hat och misstro mot alla som gillar allt till vänster om Moderaterna eller tycker att FN behövs.

Slutar där.

Den som blir nyfiken kan läsa vidare här:  http://www.theclimatescam.se/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0