Vintrigt ute

Bild från Fjätervålen nyss.
Vy från toppen av barnbacken.
 
Men här inne är det mer en sorts vintage... sorterar i gamla teckningar från en förr ofta tecknande Ulf.
Kul att min mamma samlade i stort sett allt. (för att inte säga allt)
 
En del teckningar minns jag mycket väl, andra inte alls...  det handlar om ett stort antal ritblock med skisser eller väldigt petat ritande.
 
Kan det vara Notre Dame? Bodde ju i Paris i tre år så varför inte...
 
Bilderna är från olika ritblock så jag vet inte vad jag tecknade när...
 
Men den här tjejen från Valdemarsvik minns jag. Det var när jag gjorde lumpen i Linköping.
 
Den här minns jag tydligt. Jobbade med det årets FINIS på tekniska gymnasiet i Norrköping.
Skrev en dikt om hur det var att vakna lite sent inför en resa med spårvagnen till lektionerna.
Rumbelinge humbelinge och ding dång minns jag att det lät om spårvagnarna.
 
*    *   *  
Min farfar var duktig på fiol och Riksspelman.
Visst har jag träffat honom och ibland har han spelat för mig, men det var långt innan jag kunde rita en gubbe på ett papper.
 
De här teckningarna är nog mest ett tecken på att jag alltid haft ett minne av min farfar.
Men teckningarna är nog minst 40 år gamla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0