Pepparkakshus?

Ett understatement?
 
Snarare ett pepparkaksslott!
 
Fick bilden av Angela.
Om man börjar baka nu så kan man kanske bygga något liknande till nästa Jul. Men det krävs nog en del hållfasthetskalkyler för att få en byggnad av den storleken att stå stadigt - och en större lägenhet.
 
*   *   *
Utanför är det vinter och det snöar fint.
Min bil som nyss varit ute på en liten åktur börjar bli snötäckt igen.
 
En liten kul grej med bilen, förutom allt annat hyss, är att den ibland larmar när jag låst och promenerar iväg.
Ungefär som att den plötsligt känner sig lite ensam och övergiven... men såvitt jag vet händer det aldrig när den hunnit anpassa sig till ensamheten. Hur som helst så löser det sig om jag återvänder och klappar om den lite.
 
Balkongbild åt andra hållet.
 
Nu ska jag ner till Grillen och se hur våra hästar travar idag. Två spikar har vi, men också en del överraskningar som vi hoppas på.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0