Måste slå ett slag för en annan blogg

... en blogg där jag sedan ett år eller mer inte får kommentera.
 
Mina frågor eller kommentarer var inte välkomna.
 
Men jag och många fler läser den fortfarande eftersom det är intressant att följa kommentarstråden.
Där hittar man ett och annat som visar vad dom har för läsekrets.
 
Men de som ansvarar för bloggen presenterar sig så här:
 
 
 
'
*   *   *
Ursäkta mig för att Lenas slutkläm blev skriven två gånger. Det blev två klipp ur en bild som inte rymde allt första gången. Men å andra sidan är väl Lenas slutkläm om desinformation den röda tråden i bloggen som jag inte tillåts kommentera.
 
De som vill läsa mer om vilka som står bakom bloggen TCS kan läsa här.
 
Om ni vill veta vad den sprider för budskap får läsa de som kommenterar.
Slabadang
Bom
Håkan Sjögren
Labbibia
Börje S
och många fler...
Bland annat en Jimmy med anknytning till La Rouche
Många rasistförespråkare figurerar också och gömmer sig bakom att andra politiska partier är överens om att det är klokt med skatter.
Jättepoppis att vifta med flaggor om lägre skatter. Konstigt annars. Men sällan får man så tydligt höra enkla recept som när det gäller de som kommer från inskränkta och korkade militärer utan riktiga fiender.
 
Minns en tågresa för många år sedan när jag och en lumparkompis var på väg till Linköping för att göra ytterligare en veckas värnplikt. Vi fick sällskap i vagnen av en ung grabb som utbildade sig till officer. Vi frågade om det inte var tråkigt att det inte såg ut att bli krig än på länge.
 
Han höll med men hoppades på ett nytt krig snart eftersom han hade hört så mycket om hur man stred i Finland mot Ryssarna.
 
Krig som krig. Kan man inte argumentera tillsammans med människor så får man väl mobilisera hat mot vindpropellrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0