Kallt och kabelproblem

Vi jobbade med att koppla in webbkameran på golfbanan, och lyckades att få allt att fungera.
Men med den långa kabeln ut till kamerans riktiga position så var det problem. 
Så här långt in kunde vi flytta kameran med den långa kabeln. Det hade varit betydligt närmare att plocka in den genom ett fönster på baksidan, men med effektiva stöldgaller så blev det svårt.
 
Vi löste inte kabelproblemet och packade ihop för dagen i vetskap om att allt fungerar jättebra utom den långa kabeln.
 
*    *    *
 
Vi såg också kul spår efter ett ensamt djur som jag fotograferade.
 
Ingen glad och livlig hund. Ett djur som sakta promenerat ensam från tians fairway förbi restaurangen och vidare vid vägkanten bort efter hål arton.
 
Spåren fanns inte i måndags.
 
*    *    *
 
Senare tog jag en tur uppåt fjället för att fotografera.
 
Städjan hade en vacker eftermiddagssol när jag begav mig upp, men det låg lite låga dimmoln ivägen bortått Norge som han skymma solen. Ni får tänka er hur det hade sett ut några minuter tidigare. Lite åt det gulvita hållet...
 
Pistjobb på Idre Fjäll. Färgen på himlen längst bort brukar ibland färga Städjan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0