Is och klimat

Det är fascinerande att följa ett antal bloggar som har fastnat i en sorts klimathysteri.
Där diskuteras demokrati, media, forskningens behov av skattemedel, dolda agendor om ett världsherravälde, personangrepp, och manipulationer för att få rätt i något som få kommer att få uppleva svaret på.
 
Jag är nyfiken och läser några av bloggarna ganska frekvent.
På en av dom är jag avstängd.
 
Men att intressera mig och läsa är jag tillåten... och ska jag vara ärlig så är det ganska meningslöst att kommentera om man inte ställer upp på att skatter, politiker och media är vänstervridet och korkat.
 
Men jag följer med intresse vissa saker som kanske kan påverka vädret här där vi bor.
 
Minskande havsis i Arktis.
 
Vad det nu beror på? Men visst kommer det ha påverkan på vårt klimat och väder här uppe.
 
Inte undra på att vi haft en kall sommar. Det måste ju ha gått åt massor av energi för att smälta så mycket is på ganska kort tid.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0