Halvspännande golf idag.

Men kul hade vi, och bra väder hade vi.
Med halvspännande menar jag att herrarna tidigt tog ledningen med hjälp av Jans strålande golf de första nio hålen (20 poäng). Det innebar också att lag Syd var 5 upp efter nio hål.
 
Vi hade två trevliga herrar från Göteborg bakom oss från start och föreslog att de skulle passera oss ett par gånger, men dom tyckte att det var skönt att lunka bakom en fyrboll. På hål 4 såg vi att dom plötsligt var tre.
När vi möttes vid hål 7 och 6 såg vi att det var Alf som anslutit.
Hej Alf!
 
Alf spelade bara nio hål och i pausen släppte vi därför förbi de två göteborgarna.
 
Ann siktar på hål 10.
 
Våra olika matcher tuffade vidare och Nord började ta in på lag Syd. Efter hål 14 var Syd bara två upp.
Därför kallade jag dagen halvspännande eftersom herrarna redan vunnit över damerna.
 
Efter hål 15 var det Dormy eftersom Nord vann hål 15.
 
Angela hade tänkt chippa ned till vattnet på två eftersom hon tyckte att det var för långt över där hon låg. Men det var ju bara 20 - 25 meter kvar till vattnet, så jag föreslog att hon skulle gå över direkt.
Och det gjorde hon med en studs i vattnet någon meter från rätt strand.
 
Tredje slaget blev bra men lite snett till höger. Nu gällde det. Vi måste vinna hålet för att vara kvar i matchen. Jag var borta efter ett kort utslag, en duffad lobb ner till vattnet och ett tredje slag i vattnet.
Femte över vattnet, men Angela låg senare på green på fem.
 
Treputt och delat hål med Syd. Förlust med 3/2 alltså.
Att Angela gjorde ett snyggt Par på 17 och att vi delade 18 spelade alltså ingen roll.
 
Hur det gick i våra två Köpenhamnare har jag inte räknat ut än, men vi kan förutsätta att Jan vann båda, och att Angela kom tvåa i fyrmannavarianten och tvåa i Poängbogeyn.
 
Imorgon blir det samma gäng som tävlar, umgås och försöker spela bra golf..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0