Golf med Angela idag.

Hade fortsatt ont i det lilla köttet som finns mellan revbenen, men eftersom vädret var somrigt och Angela frågade så blev det golf. Denna gång till fots.
 
Ingen av oss spelade vår bästa golf, men hade en kul promenad - och golf handlar ju mest om en promenad i trevligt sällskap kryddat med ett och annat bra golfslag eller en bra putt.
 
Innan vi skulle ut på sista nio så var det läge att ta en liten paus. Två fyrbollar framför och två tvåbollar bakom som avbröt eller tog långpaus.
 
Tillfälle att fotografera den nytillkomne renen från i går...
 
Uppskattat mig och av besökare.
 
Vi fick sällskap av Torbjörn K de sista nio.
 
Mina två spelkamrater på hål 13 i svettigt motljus.
Underbar sommardag!
 
Vy från håi 13 upp mot "Mördarbacken" och hål 10 som man tidigare inte såg från den här platsen.
Snyggt tycker jag, och bra för solinsläpp till gräset på trettons green.
 
Golfen var kul och Angela ryckte upp sig efter pausen och tog ledningen efter underläge med 4 poäng. Redan efter hål 14 var hon ifatt och i ledning med 1 poäng.
 
Angela hade ibland problem med att träffa bollen med rätt del av klubbladet så efter hål 15 var jag två poäng före...
 
Lika läge efter hål 16.
 
Torbjörn blev måhända lite stressad av att jag berättade om Knappgårdens speciella belöning för bra resultat på hålet...
Inga toppresultat på hålet alltså.
 
Angelas och min match avgjordes till min fördel på artonde green efter att jag missat en chipp med två millimeter och hon missat en putt med tre.
 
Lite berodde det kanske på min psykning efter att jag satte min returputt på en dryg meter, och berättade för Angela att hennes på en meter var svår.
 
Skäms lite, men vi spelade ju bara en umgänges trevlig träningsrond.
 
*    *     *
 
Sitter just nu på Idregrillen och ser hur vi i alla fall  (kanske) får 5 rätt.
 
Borde bli pengarna tillbaka...
 
Hemma igen.
 
Nej så blev det inte.
Jokersystemet vi använder reducerar ju på ett bra sätt om man kan rangordna vinnare och överraskningar rätt. Men att minska vinstpotten med 485 kr känns inte betungande eftersom vi var helt fel ute redan i de första två avdelningarna...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0