Fin kväll...

Segling är kul.
 
Jag har bara provat på lite med Optimistjolle, Flipper Scow och lånat en C-kanot för typ 50 år sedan utanför hamninloppet i Oxelösund.
 
Minns att jag hade en liten hembyggd "racerbåt" med aktersnurra, och min kompis ville prova, så vi bytte fartyg mitt ute i inloppet till Oxelösunds Järnverk.
 
En C--kanot har två master och två storsegel men ingen fock och ett uppfällbart centerbord.
En bräda på var sida för att kunna hänga ut om jag inte minns fel.
 
Jag seglade på grund, men kunde skjuta ut "kanoten" på segelbart vatten igen. Att kliva ut och promenera mitt i det som man trodde var djuphav kändes fånigt. Men sjökort var liksom inte aktuellt då när man trodde att vatten var vatten och grund var synliga kobbar.
 
Man kanske borde flytta närmare hav och segling? Det finns ju mängder av golfbanor där också om man tycker att golf är viktigt.
 
Balkongbild för någon timme sedan..
Fjällvyer, fiske och vandringar på tu man hand uppe i en härlig natur är inte heller fy skam.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0