Äntligen golf igen...

Spelade med Nigel trots fortsatt ömmande revben.
 
Vi fick hyra golfbil tack vare att Pipa och Gunnar ställde upp med sin bil.
Jättetack till er!
 
Nigel hade inte kunnat spela utan bil på grund av utslitna knäleder. Jag hade inte spelat om inte Nigel ringt.
Tack Nigel!
 
Det visade sig att det var nyttigt att ha ont i de kroppsdelar som man ofta försöker hantera över sin förmåga eller på fel sätt... och eftersom vi bara var två krymplingar i bollen och slapp ta hand om en fullt frisk nybörjare så fick vi en härlig runda med bra och spännande golf.
(OBS! Inget ont om nybörjare, men fadderronder bör förberedas och överenskommas på ett bra sätt).
 
Efter nio hål var det spännande i matchen mellan mig och Nigel. Nigel var 1 slag och 1 poäng bättre.
Efter arton hål var det avgjort. Nigel vann med 1 slag och 3 poäng.
 
Det kunde ha blivit ett avgörande på hål 18 men efter det som hände på hål 17 kände jag mig lite i underläge...
 
Nigel fick sitt utslag i skogen under en tall och kunde bara knacka ut andra i ruffen till höger och 30 meter kort om green.
Men han chippade tredje suveränt bra. Han pekar mot flaggan efter chippen...
 
Nigel såg bollen rulla rakt mot flaggan och försvinna. Jag såg från sidan hur de såg ut att bli väldigt nära när den försvann. Bollen träffade nog inte ens flaggan, den bara rullade fram till hål och tippade i...
 
Vi spelade ytterligare 13 hål från röd Tee.
 
I den matchen hade vi lika många slag, men jag vann med 1 poäng.
 
*   *   *
 
Åt lite senare på Idregrillen när det kom en busslast ryska familjer från Moskva (via Norge) som behövde toabesök.
 
Både Shell och Konsum hade av någon anledning för tillfället trasiga och stängda toaletter.
 
Men på Grillen var alla välkomna. Kön var betydligt längre i början...
 
I matchen om att ställa upp för turister vann Ahmet och Idregrillen redan efter 10 hål.. ;-)
Suveränt gjort!
 
Jag behövde själv besöka toan men det var inte panik, så jag lät alla turisterna gå före.
När jag kom in så kunde man inte ana att mer än 50 personer redan varit där. Det var mer välstädat än efter en handfull normalbesökare...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0