Sommargolf med Alf idag...

Alf spelade först nio hål själv och inväntade därefter mig för ytterligare nio hål.

Jag hade bokat hårklippning kl 13 och kunde därför bara spela eftermiddag.

Tiden före tillbringade jag bl a med ett besök i Arnes Ateljé för att titta på några nya målningar.






Alltid lika trevligt att hälsa på i Arnes lilla ateljé. Men den här gången hade Arne packat in Vicky och ryggsäck i bilen för att göra en fjällvandring uppåt Nipfjället.

Jag åkte själv upp till Idre Fjäll för att titta på en tillbyggnad ovanpå ett av de låga husen som ligger på rad i sluttningen till vänster om nedre Västbacken... märkligt att man kan få göra så i ett stugområde som var så smart planerat från början. Alla husen låg nedanför varandra för att lämna fri utsikt mot horisonten, och så plötsligt bygger man en våning till på ett av husen...


Ja vad säger man? Undrar vem som avgör hur byggnationen uppe på Idre Fjäll får se ut.

Är det Idre Fjäll själva, eller är stadsarkitekten som vill förstöra Prästjolet med nya butikslokaler för att som han sa på ett möte "Titta på Åre, där finns det minsann ett centrum som heter duga..."

Suck!!!  Han sa inte exakt så, men det lät så i mina öron.

Men golfen var kul.

Vi var inte ensamma på banan i det härliga sommarvädret. Det är fler än jag som tycker att det nu känts som de första riktiga sommardagarna i år för oss här uppe.


Trond var där och plockade med hjälp från passerande ned tältet som användes tidigare i år när det var Golf, Ski & Spa-tävling med trevlig middag och musik efteråt.


Pipa, Gunnar och Inge spelade idag också, och det syns kanske på bilden hur soligt och sommarlikt det var.

Vi försökte pumpa Trond på detaljer om morgondagens tävling, men han var hemlighetsfull. Jag lyckades snappa upp att det blir en sorts "Stråkens á la Trond", och det låter suveränt kul.

Alf och jag spelade nio hål och hade lika resultat på 7 av 9 hål.
Det var ingen toppenrunda, men inte heller katastrofalt dåligt för någon av oss.

Alf vann med 2 poäng, men om man bara räknar slag så vann jag med 1 slag.

Men nu ser alla fram mot morgondagens avslutning som börjar med Brunch och genomgång av tävlingsformen kl 11 (Kanonstart på golfen kl 12), därefter avslutas det hela med en läcker middag och rolig prisutdelning.

Bra väder blir det. Hoppas att det blir bra golf också - kul väder och kul golf menar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0