Pernilla Wiberg Open idag

Poängbogey och jag spelade i samma boll som Birger, Gittan och Maj.

Pernilla hälsade välkommen vid första tee, och charmade alla inför starten.


Pernilla arrangerade så att jag fick en riktig "lagbild" före start.

Förra året kom jag trea i tävlingen och idag kom jag åtta, men var bara 2 poäng från andraplatsen.
Jag streckade hål nio och arton.

Några bilder från prisutdelningen:


Alf, Björn och Ann. Björn kom tvåa och var två poäng bättre än mig.
Men mellan oss kom ett gäng som hade bara en poäng sämre än Björn.


Pipa vann "Long Drive" för damer.


Lars, Putte, Kurt o Gun. Gun vann golftävlingen på 37 poäng.

Imorgon ska Nigel och jag spela Bästboll i lag, och vi går i samma boll som Kurt och Gun.

Några bilder till från prisutdelningen, men fler får väl dyka upp efter helgens GSS-tävling över två dagar...












Fredrik och Nisse tittar på, och Nisse tog en hel del bilder...

Jag återkommer så småningom med fler bilder. Hoppas att dagens plötsliga lyft för mitt golfspel inte bara berodde på att Pernilla var på plats, utan att det var början till en formtopp som kan hålla över helgen och till kommande tävlingar.

Jag tycker att jag hade otur ett antal gånger, men kan också erkänna att jag hade tur några gånger.
Men skillnaden mellan tur och otur beror inte på slumpen, utan på tappad fokusering, dåliga beslut och slarviga golfslag.

Jag har en lobbwedge som har fungerat suveränt bra den senaste veckan, men idag duffade jag flera gånger tills jag kom på att jag använde den som om jag hade legat i en hård bunker...
Bara en sån sak... det är mycket att tänka på när man ska slå ett golfslag. Det är inget man kan ta lätt på bara för att det gick bra i förrgår.

Vi får väl se vad jag har för kloka bortförklaringar imorgon, men visst känns det slarvigt att ha missat andraplatsen på grund av två streckade hål där man normalt och med smart spel borde ha kunnat rädda 1 poäng per hål.

Men vi hade det trevligt i vår boll, och fick bara en liten regnskvätt vid 150-pinnen på hål 18.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0