Kul golf idag och Banvärd igår...

Härligt väder igår och massor av duktiga och glada golfare på banan.

Några bilder


Några duktiga grabbar puttar på hål 4.


Vy över hål 7


Vi har för tillfället en ren inne på banan, och igår knallade han in och ställde sig i skuggan vid klubbtvätten, Antingen behövde han bli mer ren, eller också var han törstig, eller ville bara ha lite skön skugga.

           *               *                  *

Idag var det tävling. Kurvans Tyg och Kläder och Syrrornas sponsrade med priser och alla startavgifter gick till golfklubbens juniorer.

Jag spelade återigen i lag med Nigel.

Vi gick som sista boll, men här är en suddig bild på bollen som startade näst sist.


Det började med lite regn, och prognosen lovade mer regn senare.
Men vi klarade oss bra. Nästan inget regn alls efter ett tag...

Nigel och jag skulle ha gått n fyrboll med Pipa och Gunnar, men eftersom det var bilförbud på den sedan tidigare ganska mjuka banan så fick vi spela med Påhl som spelande markör.


Påhl och Nigel


Nigel tog också en bild när jag var på väg att lyfta Påhls arm i en segergest...

Jag kände direkt att det skulle bli ovanligt kul att spela med Påhl i bollen.
För några år sedan har jag vid ett par tillfällen spelat tävling med Påhl och Tobbe i samma boll.
Ena gången vann Erling och jag Svenska Flaggans Slag, och andra gången gick det också ovanligt bra för mig. Så jag kände en viss optimism inför dagen...

Och det gick bra de första nio hålen för mig och Nigel. 23 poäng!

Efter pausen var vi båda i skogen på hål 10 men redde ut det så att vi hade Bogeyputtar - som vi båda missade. Men vi räddade 1 poäng på hålet. Därefter gick det lite si och så, men vi hade chans på en bra placering om vi klarade Bogey på de två återstående hålen efter hål 16...


Vi visste ju inte vad andra hade för resultat, men 36 poäng med 2 kvar att spela kändes ganska gångbart.

Jag missade en ganska enkel parputt på hål 17, och på hål 18 hade jag en Sandwedge kvar till flaggan efter tre slag. Duff och en Lobbwedge kvar... lite lång, och en kort utförsputt för 2 poäng.
Det blev 7 i och 1 poäng. 39 totalt alltså...

Lite bilder på golfare i väntan på prisutdelningen







Trond skötte prisutdelningen på ett som vanligt förträffligt och underhållande sätt.




Vinnare


Tvåor


Treor


Priserna som Nigel och jag valde för vår fjärdeplats. Ett dubbelt bäddlakanset till mig och en smart fågelholk med plåttak till Nigel (men det skulle ha stått 39 i stället för 32 på holken...)

Alla fick priser.


Alf och Marko kom på åttonde plats och marko valde en duk eller pläd med älgmotiv.

Och tack Påhl för inspirerande sällskap hälsar Ulf och Nigel!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0