Hade inte tänkt spela golf idag...

... men på banan träffade jag först Alf och Bea som tog paus efter nio spelade hål, så jag tänkte spela sista nio med dom.

Men just då dök Agneta och Maj upp, och dom tänkte spela minst nio hål med start från hål 1.
Jag tog därför chansen att få trevligt sällskap i arton hål, och spelade med Agneta och Maj från röd Tee.

Annorlunda att spela från rött, men praktiskt när man är ensam herre och två damer. Och kul - hålen blir så annorlunda.

Jag plockade fram kameran när alla tre låg i högra greenbunkern på hål 4...


Vi låg i turordning Maj, Ulf och Agneta.


Efter var sitt bunkerslag så låg vi i samma turordning på green.

Nästa tillfälle att plocka upp kameran var när Agneta fått ett knepigt läge på hål 7


Men det löste hon bra!

På hål 11 finns en bunker som är speciell. Den är så bottenlös jämfört med våra andra bunkrar och Maj hamnade i den.


Men Maj fixade det efter att ha droppat i bunkern för en ospelbar boll i hänggräset i framkanten...

Vår lilla tävling, som det ju alltid blir, vanns av Agneta som spelade stabilt hela vägen.

Kul att det blev golf med härligt sällskap tycker jag. Imorgon blir det definitivt ingen golf med tanke på väderprognosen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0