Golfbanebesök utan golf idag

Det var en hel del bokat idag, så Påhl hade haft att göra under förmiddagen.


Men Påhl behövde inte stå vid disken hela tiden, ibland kunde han sitta på en stol i det inre kontoret och ta emot allehanda frågor och funderingar om kommande tävlingar...


När jag hade satt honom i arbete med att kolla om jag ska vara banvärd på lördag, så tittade Agneta in och anmälde lag Agneta/Maj till Kurvans tävling på söndag.


Kurt och Gun fikade i pausen efter nio hål, och Maj och Ingrid kramas.
Ingrid kunde berätta att det fortfarande var rejält vått på banan efter gårdagens regn, och det kan jag förstå.

Alf hade spelat 18 hål med en trevlig norrman och hälsade på Marko, Anette och lilla Lilly.
Anette tränade med Marko som coach för att så småningom nå hcp 36.


Marko och jag vann Svenska Flaggans Slag (greensome) förra året.


Lilly är en pigg liten rackare som tyckte att det var jättekul att fånga en golfhandske och rusa iväg för att visa att ingen kunde ta den från henne. Men hon kom snabbt tillbaka och lämnade den till Anette för att få rusa en ny runda med handsken i munnen...

Efter gårdagens plaskvåta runda så tog jag golfledigt idag, men jag slog några bollar på rangen.

Den golfhandske jag köpte i söndags blev helt förstörd i regnet igår, så den ska jag skänka som leksak till Lilly nästa gång vi ses. Handsken blev inte bara såphal, den fastnade dessutom på handen, så när jag fick slita för att över huvud taget få av den så blev den ut- och invänd, och nu när den torkat är de omkrängda fingrarna som skrynkliga piprensare...

Kanske skulle jag ha låtit den torka på handen under natten, med då hade väl handen sett ut som jätteskrynklig och blekt wellpapp nu på morgonen.  :-)

Prognosen för morgondagen tyder på regn igen efter att det idag har varit en hel del sol efter lunch.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0