Frostig "Dansbandsgolf" med förhinder...

Starten blev förskjuten nästan två timmar på grund av frosten.


Vi skulle ha startat kl 8, men starten blev framskjuten till kl 9:40




Alla var på plats i god tid före 8, men det blev en lång väntan.



Så småningom begav vi oss bort till hål 7 som var vårt starthål

Jag spelade i lag med Micke, och vi hade sällskap av lag Tobbe och Lars.

Jag fick ingen bra start och vi tappade snabbt chansen till en topplacering...


Men vi fick en härlig dag i strålande sol. Här är vi på hål 18, och ska snart gå ut på hål 1 samtidigt med nästa startgäng som släpptes iväg i tid för att hinna hem innan det blev mörkt.

På hål 1 tröttnade Micke och jag fick spela vår Bästboll själv. På de 6 sista hålen gjorde jag 11 poäng (streckade hål 4). På de första 12 hålen hade vi 20 poäng trots att vi var två.


Det blev naturligtvis kö på alla hål efter hål 1, och här hinner vi skoja lite med Pipa och Gunnar som var ute och hjälpte till att försöka få lite flyt i köandet.

Jag räknade igenom mina 18 hål med oreducerat hcp och på hål 1 - 9 hade jag 15 poäng (streckade hålen 4 och 7). På hål 10 - 18 hade jag 18 poäng. D v s inte långt ifrån att jag spelade på mitt hcp.

Men i Bästboll så gäller det att inte båda spelar bra eller dåligt på samma hål...

Tobbe och Lars hade fem eller sex hål med enpoängare, men i övrigt kompletterade dom varandra bra och drog in mängder av trepoängare, men för att placera sig bra i en Bästboll måste man ha en bra bit över 40 poäng. Vinnarna hade 45 poäng.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0