Finalerna i Gut- och Jentgolfen...

... avnjutna i ett underbart väder.

Vi var 24 herrar och 16 damer och hade så långt damerna räckte delat upp oss i två damer och två herrar i varje fyrboll.

Vi startade samtidigt på olika hål, men tyvärr klickade min gamla startraket så vi fick skrika PANG och starta prick kl 11:00.

Alf och jag höll i herrtävlingarna och startade därför på hål 1 tillsammans med Agneta och Maj som höll i damtävlingen. Övriga startade på hål 9 och framåt eftersom vi hade gäster på banan som startat tidigare.

Några kommentarer när det gällde spelet:

Jag hade en dålig start (efter floppen med startskottet ?), och efter fem spelade hål hade jag bara 2 poäng. 11 poäng totalt efter nio hål trots några dubbla Power-poäng. Men 26 poäng på sista nio gjorde att det kändes som en kul golfdag med hyfsat spel.

En som fick en härlig start var Nicklas Schmidt som startade på hål 9 och valde det som extra Bonushål. Han gjorde Par på hålet och fick alltså 4 poäng som blev 8 eftersom det var ett Power-hål... Bra start på en golftävling. 8 poäng efter ett spelat hål.

Gissa vem som vann den deltävlingen och höll ett charmigt tacktal...

Björn Nymoen var en annan som spelade bra med tanke på sitt relativt låga hcp.

Och alla fick priser i båda tävlingarna. Jag vann en pikétröja i exakt rätt storlek i den ena tävlingen och ett trepack bollar i den andra trots att jag alltså bara spelade på mitt hcp under den sista halvan.

I väntan på allt räknande och sorterande inför prisutdelningarna åt vi en läcker Gulasch och goda mackor.

Tack till restaurangen som ställde upp på ett mycket bra sätt!

Några bilder från prisutdelningen hann jag inte med av förklarliga skäl...

Däremot ett par bilder från banan och vår fyrboll


Agneta och Maj på hål 12.


Alf läskar sig i bakgrunden, Agneta har prickat mitt i fairway och Maj går på tur...

På hål 16 fick Agneta ett svårt läge...

...bollen är över Havet, men bara nästan... nja egentligen inte över, men i alla fall bland långgräset på andra sidan själva vattenspegeln.


Agneta testar för att fotografen ska få en kul bild...


Bollen kom upp en bit och på andra försöket gick det bättre...

Inspirerande att spela golf med glada golfare som har en ödmjuk inställning till sin golf och är glada hela tiden.

Och vi hade dessutom fint väder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0