Blev inget inlägg från golfen igår...

... men det kommer här tillsammans med en bild jag glömde från dagen före...


Alf gjorde ju Birdie på hål 14 i förrgår och hittade 4 cl Jägermeister i golfbagen som vi firade bragden med.

Igår hade jag kamera utan bildkort (glömde sätta i det igen efter att jag fört över till datorn), så eftersom jag hade filmat Agnetas nya golfsving på rangen före så var kamerans internminne fullt när vi skulle ut och spela.

Från början var det bara Birger på banan och jag hade tänkt följa med honom de sista nio hålen.

Men det dök den ena efter den andra och innan vi bestämt om vi skulle börja om från hål 1 eller knalla vidare på hål 10 så blev det nästan kö...


Agneta och Åse var där tidigt, men väntade på Maj och Allan så där kunde Birger och jag inte hoppa in för att börja om. Men då dök Pipa och Gunnar upp, men dom väntade på Inge.

Straxt efter kom Ingrid och Håkan, så vi spelade med dom och kom överens om att spela från rött.
Min golf gick uruselt. Kunde inte putta och kunde inte svinga lugnt. Tog i varje gång och hade 3 poäng efter sju hål...

Men trevligt hade vi i ett härligt höstväder.

Idag spelade Alf, Nigel och jag. Så småningom blev det mer likt en skön sensommar än höst.
4 grader tidigt på förmiddagen, men jag är glad att jag glömde långkalsongerna eftersom det senare blev 15 grader...

Och några intressanta bilder fick jag.


Nigels tredje slag på hål 2 var i höjd med flaggan men bland många träd till höger om green...


.. men Nigel hittade rätt mellan trädstammarna och var nära att pricka flaggan. Men bollen rullade förbi. Men Bogey blev det.

På hål 6 blev det också kameraläge.


Alf hamnade med utslaget till vänster precis ovanför bäcken. Ett läge som Alf vet hur man hanterar från förr. Av med skor och strumpor och kavla upp byxbenen.


Ni ser hur fint bollen ligger, men stansen måste ju bli nere i bäcken


Kallt i vattnet? Nej inte för en frisk norrman...


Och han lyckas nästan nå ända fram till green. Imponerande och tack för att du visade hur man kan göra Alf. Bogey på hålet och 3 poäng!

Efter tävlingen så visade det sig dock att Uffe hade vunnit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0