Sista rundan på ordinarie greener...

Jag hade glömt att jag bestämt en runda med Nigel, men det löste sig eftersom han ringde mig från en tom golfbana...

... tom var den ju inte eftersom personalen var där för att preparera greenerna inför vintervilan och en bra start på nästa säsong.

Vi kom alltså iväg en halvtimme senare än planerat, men kunde spela alla greener utom hål 1 på ordinarie greener.

Min golf fungerade inte bra, men vi hade härligt väder.


Spelar man dålig golf så kan man uppleva att man har otur. Svårt läge efter ett dåligt utslag på hål 5 t ex... Men så är det. Spelar man bra så förtjänar man ibland tur, och spelar man dåligt så ska man straffas med otur.


Nigel ledde stort efter nio hål, men på hål 10 fick han en lång putt för Par efter besök i högra greenbunkern. Jag hade en betydligt kortare putt för Bogey, och trodde nog att jag minst skulle lyckas dela hålet. Men jag missade och Nigel räddade en Bogey.

Vi var inte ensamma på banan och släppte igenom en ensamspelare på hål 13. På hål 16 kom Agneta och Angela ifatt när vi var på hål 17.


Här kommer dom glatt språkande efter att ha passerat Havet.


Agneta vinkar...

När vi tagit fotopaus och skulle slå ut så kom Arne och Vicky promenerande och vi vinkade fram honom. Men Arne vek av genom skogen mot green på hål 16 eftersom han ville komma utom skotthåll...


Vi lät Arne och Vicky försvinna in i skogen till vänster innan vi slog. Men gissa var bollen hamnade... bollflykten syns i bild... men Arne och Vicky hade hunnit undan så ingen blev skadad.

Nigel vann alla våra olika tävlingar trots problemet på hål 17.


Här kommer Angela och Agneta också i mål.

Jobbet med greenerna hade hunnit lite längre när dom startade, men dom fick spela 16 hål på ordinarie greener.

Greenerna har nu fått mängder av mineral som jordproverna visade att de saknade, järn bland annat. Dessutom luftas de med små fina hål tätt, tätt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0