Ingen golf igår heller...

Men jag tog en tur till golfbanan för att se hur förberedelserna inför vintern fortskridit.


Långa snökäppar på plats.


Mörka moln blir väldigt mörka när solen tittar fram


Ett gediget arbete har lagts ned på samtliga greener i olika omgångar.
Det senaste var en hålpipning som luckrat upp och lämnat miljoner torvkorvar på ytan och luftiga hål i turfen.

Nu får vi hoppas på en rejäl vinter utan bakslag med ösregn och ispansar efter att snön har börjat bygga ett skyddande täcke...

*              *               *

Jag hälsade på hos Arne också och tog en bild på ett av de senaste verken..

Härliga tjejer...

*             *              *

Jag tog också en tur bort till Ostbackarna på Idre Fjäll


Mängder av liftstolar till den nya sexstolen i nya och förlängda nedfarterna i Ostbackarna.

Kul att det händer så mycket nytt i Idre nu.

En sak som jag personligen tycker känns mindre bra är planerna på att bygga bort ett grönområde mitt i Idre centrum...


Det handlar om parken mitt emot Shell som ligger mellan kyrkan, prästgården, kulturhuset och hembygdsgården.


Kulturhuset


Hembygdsgården


Prästgården och kyrkan

*           *            *

Men för att återgå till golfen...
Det kan nog bli åtminstone en halv golfrunda på lördag vid 12-tiden...


Senaste väderprognos från yr.no tyder på minusgrader på söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0