Härlig avslutningstävling i år...

... sommar ända tills det började mörkna.

Och det är vi inte vana vid den 1:sta oktober. För två år sedan hade vi 2 decimeter snö på banan vid avslutningen och fick improvisera vilt.


Jag var tidigt på plats och det var också tävlingsledningen. Micke och Skalman assisterade Trond med det allra sista före start.


Så småningom började alla samlas i en härlig sommardag.


Vi började klockan 11 med en härlig Brunch och genomgång av de speciella reglerna för dagens tävling.

Förutom en del mystiska hålplaceringar och annorlunda regler för lagspelet så ingick ett kägelspel på övningsgreen.


Var och en i laget fick fem puttar för att slå ner så många pinnar som möjligt, men max poäng var 15. Det nådde vi snabbt, men såg sedan att inga pinnar skulle resas innan hela laget puttat klart.
Men 10 poäng grejade vi.

Jag spelade i lag med Arne, Björn och Nisse och vi hade det riktigt trevligt och var och en av oss slog ibland fantastiskt härliga golfslag.


En skön sommarbild på mina lagkamrater.


På hål 5 fick vi snurra på "Lykkehjulet" för att se vilken klubba vi fick använda från tee.
Nisse fick använda Järnfemman.


När vi var på väg upp mot green på hål 10 så svävade jag bort i fascinationen över det fantastiska sommarvädret och vyerna, så när min boll låg på green för möjliga 2 poäng så slarvade jag, men det vackra vädret uppvägde den missen. Dessutom hade vi bara 3 håll kvar och noll chans på topplacering.


När vi spelat färdigt (vårt sista hål var hål 14) och vandrade hem efter fairway på hål 10 så hade solen gått ner och det började skymma.


Läcker middag utomhus i sommarkvällen i väntan på prisutdelning.


Några hade läst reglerna fel och kom in lite senare än oss andra, men Trond underhöll genom att skicka upp knippen av överblivna Parsmällar...


Det small nog en fyra, fem, sex sådana här efter varandra, men kameran hittade bara en och en på väg..


Härligt att kunna sitta ute långt efter solnedgången så här års.


En bild till från middagen...


... och en till.

Och så blev det prisutdelning

Efersom det huvudsaklingen var en lagtätvling med knorr, så tog jag bara bilder på det vinnande laget.


Kända grabbar från Idre, Särna och Norge...


Bra spelat! Dom hade nog drygt dubbelt så många poäng som vårt lag, men knappast dubbelt så roligt.

Och det bestående minnet för min del blir nog det nästan otroliga sommarvädret och trevliga lagkamrater.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0