Gråväder, och dyra färgpatroner...

Idag hade jag en pytteliten förhoppning om att kunna spela någtra golfhål i plusgrader och några solglimtar.

Plusgrader var det ( 5 ), men solen hittade inte de få blå hål i molnen som dök upp en kort stund.
Gråväder altså.


En tom Byväg


Lite isrester kvar på Idresjön


Jag såg en ensam sjöfågel i vattnet nedanför kyrkan och tänkte ta en bild - men när jag närmade mig så flaxade det upp två ur strandvegetationen vid promenadvägen, och två till, och tre, och fler...

Så innan jag hann få upp kameran hade hela gänget flytatt till ett tryggare ställe långt bort på andra sidan sjön. Som om jag skulle ha varit farlig på något sätt.

Senare gick jag in på Konsum och frågade om jag fått ett paket som jag inte fått avisering om.
Nu kanske aviseringen kommer i brevlådan imorgon, men jag såg direkt att mitt paket fanns på hyllan. En ny printer.

Min gamla printer hade börjat krångla, och så småningom klarade den inte av att mata fram papper rakt. Kanske ett enkelt fel, men när jag såg ett erbjudande om att köpa en ny för bara 648 kr med inbyggd scanner och möjlighet att ansluta till ett trådlöst nätverk (inklusive frakt och en uppsättning färgpatroner) så blev jag intresserad.

Jag kollade vad färgpatronerna kostade innan jag bestämde mig, och dom var dyrare än de till min gamla skrivare...


... men å andra sidan var dom bara två. En svart och en gemensam för de övriga färgerna...
Vi får väl se om det var ett bra köp.

Nu törs jag i alla fall börja skruva i min gamla skrivare för att se vad det är för plastkugghjul eller annat skräp som hindrar en riktig pappersmatning. Något mekaniskt fel är det hur som helst...

I vilket fall som helst så är det utskrifterna och förbrukningen av färg som kostar pengar, inte skrivaren. Märkligt men fiffigt.

Ungefär som när det gäller bilar med långa garantitider. Man betalar dyrt för att inte kunna reparera själv med skiftnyckel och skruvmejsel...  teknikutveckling?

PS Har inte gjort någon provutskrift med nya skrivaren än... DS

Uppdatering:  Provutskrifterna fungerade till belåtenhet, Bättre kvalitet än den förra skrivaren. Teknikutveckling..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0