Fotboll

... inte så kul.



Vinst efter en dålig match, men vad handlade Zlatans gula kort om?


Zlatan kommer ifatt med långa ben...


... och träffar bollen först utan knuffar...


Här kan det se ut som en knuff i ryggen, men då är bollen redan på väg från Zlatans första fot, och finlaändaren har inte en chans att nå bollen eftersom han är på väg att använda högern som stödjeben.


Men det är klart att finländaren faller i nästa steg när allt är över och Zlatan använder högerarmen för att hålla balansen och finländaren borta efter att bollen är på väg.

Men jag har ingen domarutbildning, så jag vet inte vad som egentligen ska gälla enligt regelboken.

Frispark kanske? Varning? Knappast.

Tycker jag.

Uppdatering efter en stunds funderande:

Inte ens frispark tycker jag. Motståndaren kom för sent till bollen och hade ingen chans att nå den efter sammanstötningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0