Det blev 12 hål med Alf idag.

Mulet och betydligt kyligare efter några fantastiska sommardagar med full sommar igår den 1:sta oktober.

Men med tanke på en del golfdagar i ösregn tidigare i sommar så var det ett utmärkt golfväder.

Jag hade ingen tanke på att ta några bilder idag, men när vi var på hål 9 pekade Alf på en hackspett som satt och hackade på en smal tall och bildade en vacker silhuett i motljuset...


Där skulle jag ha zoomat in på hackspetten. Han syns ju nästan inte... och det lönade sig inte att förstora i datorn eftersom skärpan var för dålig.


Se själva. Det skulle lika gärna kunna föreställa en pytteliten säl som lärt sig klättra i träd...

 Men med kameran uppe så fick Alf uppträda i bild

Efter lite strul på vägen fram så skickade han upp bollen högt med tvärnit på green och en Bogey.

Senare dök det upp riktigt många golfspelare förutom de som smugit ut före mig och Alf.

Nu ska jag se om jag kan få se Ahmet i TV. Han är på Solvalla för att se hur On Track Piraten travar.

Uppdatering:

Piraten styrdes tufft av Björn Goop, men det höll inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0