Kanonväder för skidåkning idag...

...om det hade funnnits snö...


Balkongbild som kanske visar hur härligt väder vi haft idag. Någon enstaka minusgrad och sol.
Men inte nog med snö för skidåkning.

Så det blev skidåkning på TV idag.

Marit etta och Kalla tvåa. Inte oväntat.


Herrarnas tävling blev spännnande


Man kunde se på publiken att det var en svensk som gjorde ett bra lopp.


Kul tycker jag.
Johan Olsson vann och Calle Halfvarsson gjorde ett kanonlopp.

*     *      *

Men från det ena till det andra...

Någon som vill köpa en kul figur?


Nu menar jag allvar med allt utom målningen till höger,  den lilla kopparvasen till vänster och den gula isbjörnen som kliar sig i nacken.

Målningen till höger säljer jag inte! Herr G har målat den.

Den lilla vasen köpte jag för 15 kr någonstans långt bortom turiststråken i Turkiet och försökte pruta utan framgång. Säljer den inte.

Den lilla gula figuren är en isbjörn som sträcker på sig och kliar sig bakom örat. Både snäll och kraftigt grym samtidigt... tror att jad gjorde den i tioårsåldern när min mamma hade kontakt med någon som kunde bränna keramik. Minns att jag gjorde en brun kamel och en svart panter också. Inte till salu.

Men zigenarpojken som troligen är avsedd som reklam för ett cigarettmärke kan jag tänka mig att sälja. Men bara till den som kan ha glädje av den. Borde passa som kul detalj i inredningen på nästan vilken restaurang eller tobaksaffär som helst. Inte här i Idre, men kanske i Tokyo, London eller Paris....

Nu ska jag kika vidare på grabbarna som snurrar på brädor på Stadion...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0