18 hål och många bollar plus idag...

Spelade golf med Alf.

Härligt väder och vår match var länge jämn.

Vi låg lika i antal slag efter sex hål men jag var ett upp i matchen.

När vi spelat in mot vinterflaggan på hål 7 så håvade Alf upp en hel del bollar ur den nästan torrlagda dammen.

Här ligger våra inspel och väntar...

Jag hade problem med utslaget men ligger närmast flagg på fem, och Alf ligger lite längre ifrån på fyra. Svårputtad vintergreen, men Alf vann hålet eftersom vi båda tvåputtade.


Dammen vid hål 7 var nästan torrlagd, och eftersom vi inte hade några golfare bakom som ville passera, så fiskade vi lite bollar.


Alla bollar gick inte att nå, men vi fick nog upp ungefär så många som vi sänkt där under sommaren...


Alfs bollhåv var kort, men det var lågt vatten i dammen.



Alf har många bollar i nätkassen på vagnen och har utjämnat matchen till "All Square".

Efter nio hål var det fortfarande lika i matchen, men Alf var ett slag bättre.
Jag hade hoppats på att Alf skulle börja slarva, men han behöll fokus och vann efter hål 15 med 5 upp och 3 kvar att spela.

Att jag därefter vann hål 16 och vi delade de två sista hålen hade ju ingen betydelse mer än att jag kände mig lite gladare.

Efter lite mat på Grillen gick solen ner och lyste vackert på undersidan av några moln.

Det blir nog minusgrader i natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0