Utflykt till Himmelfjäll

Besökte först golfbanan för att se om gräset växer i den jobbiga blåsten.

Njaej.. kunde inte se om det dykt upp några nysådda små fjun, men hittade inga. Det som tidigt blev grönt är dock fortfarande grönt.

Därefter tog jag en tur till Himmelfjäll. Där växer det snabbt upp nya hus trots bara 8 plusgrader, jobbig vind och behov av långkalsonger.


Det här huset hade bara en takstol på plats för sex dagar sedan...


... och på granntomten var det ingen aktivitet den gången såvitt jag minns.
Jarle i röd hjälm monterar ett likadant hus som uppe på tomtområdet vid golfbanan.
Och det går fort.


Men han har hjälp av både maskiner och människor...






Nedanför och alldeles invid den första skidbacken är två nya parhus från Fiskarheden snart komplett. Två utöver de två som först monterades.


Lars-Olovs kranbil blir nog kvar där uppe i ytterligare någon dag såvitt jag kunde ana eftersom den var omgärdad av tungt hustimmer... man kan se att det blåser på de böjda tallarna i bakgrunden.


Nästa uppgift för Lars-Olovs kranbil blir att flytta bort vår kiosk för niohålsfika på golfbanan...
... den behövs väl inte när det ska bli 27 hål kan jag tro...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0