Spelade nio hål på rangen...

... för sista gången i år!

När Alf, Nigel och jag spelat klart i kylan, så var det tid för informationsmöte om nya restaurangen och "maten" till gräset på banan.


På väg till mötet suddade Martin ut den tidigare informationen om banan, skrev något nytt som såg ut att inledas med "Välko..."



Och så här blev det nya budskapet. Banan är öppen för spel på vintergreener!
Inget mer räknekrångel på rangen.

Dagens räknekrångel var annars ganska kul. Vi spelade fairwayslagen på rangen på nio hål enligt scorekortet, och gick därefter ner till övningsområdet för att spela inspel och putta klart.
Nigel vann och jag kom trea. Riktigt kul, men eftersom vi hade ont om tid och det var så kallt så spelade vi närspelt huller om buller. Det gjorde det lite rörigt.

Vi fick förtroendeingivande information från chefen för Idre Fjällrestauranger om hur det ska bli med mat och niohålsfika i sommar.


Lennart överlämnar ordet till "Le chef". Det kommer att vara öppet varje dag från 9 - 19, men med möjlighet att få en kopp kaffe och kanske en macka redan straxt efter 8 på morgonen.
Extra kvällsöppet blir det vid motiverat behov om det planeras i förväg med restaurangen...


Förutom en ombyggd restaurang med ny meny och ny personal så blir det nya möbler.
Spännande. Jag frågade om pensionärsrabatt, men det lär varken bli det eller mängdrabatt... ;-)
.. får väl ordna en liten förhandling eller ta med mig matlåda...

Båda varianterna låter faktiskt inspirerande.

Uppdatering: Men om jag känner mig sjäv rätt som kommer jag nog att äta en och annan rätt även utan rabatt... man är ju både lat och spendersam och uppskattar god mat  :-)


Martin berättade om allt gediget arbete som gjorts för att få till stånd ett väl underbyggt åtgärdsprogram för banans gräs, och det lät både kostsamt och klokt. Tyvärr blev ett helt gäng bilder på Martin och åhörarna ovanligt suddiga.
Så banjobbet får illustreras med en välputsad och välsmord maskin... lika välsmord som gänget som gör jobbet.

En ganska spännande nyhet i år är att indexeringen av banan är omgjord.

Några exempel:

Index 1  Hål 15    Kanon! Där brukar jag behöva leta i skogen eller droppa för vatten.
Index 2  Hål   6    Tack!
Index 3  Hål 16    Oj! Men 2 eller 3 spelar ingen roll. Jag kommer alltid att ha 2 extra på index < 3
Index 4  Hål   8    OK. Har aldrig uppfattade det som värt 2 extra slag med mitt hcp...
Index 5  Hål 13    Tack, tack!  
Index 6  Hål   4    Jättetack! Mitt enda Eaglehål.
...

Bara det gör ju att man bara måste spela banan i sommar...

Före besöket på golfbanan tog jag en tur upp i tomtområdet och kikade på Jarles snygga timmerhus.


Uppslagen torv på hela taket. Snyggt hus! Snyggare än i broschyren... jag köper det om jag hittar en hög pengar på något överraskande sätt.

Jag tog också en tur upp till Himmelfjäll för att bland annat se ett tufft självbygge.

Det tuffa paret tillverkar t o m takstolarna på plats för att slippa problem med maskiner för stora lyft. Imponerande!

Fick tips av en bekant om en stor tomt där en norrman bygger...

Det tycks vara en pytteliten norrman med smått om pengar...dock vinterbonat.
En norrman som skämtar lite moro med en annan norrman. Kul!

Så trots kalla vindar så var det en dag som blev både intressant och rolig.
Och roligare kan det bli nu när det ser ut att bli mindre kyligt framöver.


Och - tål att upprepas:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0