Nära "Hole in one" i dag...

Det hände på hål 14, och från tee tyckte vi att min boll låg mellan en halv och en meter kort om hål.


Men så var det inte. Bollen hade passerat hålet med några cm vid sidan om och stannat knappt 20 cm snett bakom hålet. Jag tror att vi lurade oss på att nedre delen av flaggstången är svartvit, och att den övre vita delen syns bäst från tee...

Så det blev ingen Champagne.

För övrigt så var det ibland spännande i vår lilla tävling. Efter fem splade hål var Alf i ledningen 1 slag före Nigel och 4 före mig.

Nigel fick ett konstigt utslag på hål 5 som hamnade lite prekärt för att andra slag.

Ni ser den svargula pinnen med röd flagga där uppe i glipan mellan träden. Dit ska bollen.
En stor björk i baksvingen, en björk framför och bakom den björken två rönnar som lutar lite åt var sitt håll... men Nigel ser möjligheter snarare än svårigheter.


Efter att ha provat ut några baksvingar som blev tillräckligt korta så trycker han till bollen mellan de två rönnarna rätt mot flaggan.  Ni ser bollen flyga förbi björken som en suddig vit råtta utan svans...

Ett riktigt konstslag, men bollen stannade tio meter ovanför flaggan.

I pausen ledde Nigel med 2 slag före Alf som nu var 2 slag före mig.
Jag åt en varmkorv i pausen och var tvungen att gå in och berömma köket för en riktigt god korv.
Det var skillnad mot den torra och smaklösa som jag åt i lördags! Kockan log och sa att det var en annan korv nu.


Nigels Birdieputt var nog 20 meter lång och i nedförslut. Den passerade hålet och lämnade en retur för Par som nääästan slank i.

Efter fjorton hål ledde Nigel med 5 slag före Alf och Ulf som låg lika.

Slutresultatet blev Nigel 1:a, Ulf 2:a och Alf 3:a.
Första gången i år som jag inte kommit sist.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0