Min bloggleverantör hade problem...

... alla inlägg för maj var osynliga en tid. Men dom fanns kvar på en annan server, och jag fick spara dom en gång till för att dom skulle synas igen. Bra att det hände i början av månaden...

I dag blev det lite golfträning igen eftersom Alf ringde när jag åt en tidig lunch på grillen.

Jag slog inte många bollar utan ägnade mig åt att filma Alf några gånger.
Klippte några scener ur en sekvens med drivern...


Alf laddar... lite mer vikt på högerbenet kanske, eller vad tror du Alf?


Bra snärtvinkel och nu är vikten lika på båda benen...


Träff! Men borde inte höger arm vara rak nu?


... och nu borde väl all vikt ha flyttats fram över vänster ben... och lite rakare högerarm?

Golf är jättelätt när man är åskådare..  ;-)

Men Alf slår både längre och rakare än vad jag gör. Vilket inte hindrar mig från att fundera över hur andra gör...

När det gäller mitt eget golfande så handlar det mest om att acceptera min egen nivå. Även om jag naturligtvis försöker att hitta en lätt sving som gör att jag får iväg bollen rakt och lagom långt utan att det gör ont.  :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0