Jo det blev golf...

Kina var där i jobboverall när Nigel, Alf och jag dök upp.


Nigel hade en vit och snygg huvudbonad när vi startade...
Han spelade suveränt bra första nio hålen (5 över banans Par)

På hål 6 hade jag ett lätt vattenslag men Nigel hann inte med med kameran.
På hål 7 hamnade jag i en torrlagd bäck och lät Nigel ta ett par bilder...

Stansen är väl OK men...


... när jag skulle slå så hukade jag mig över bollen och duffade.

Senare hamnade Nigels andraslag vid diket kort om green till vänster. Det slaget hade legat vid flaggan om det inte varit femtio meter för lång till vänster.

Jag sprang fram med kameran men Nigle skyndade sig att slå...


Jag missade när vatten och smuts reste upp mot skyn, och allt som dalar ned uppifrån syns inte på den här bilden, men vi kunde se det senare på Nigels vita mössa och fina skjorta...

Resultatet blev bra och det var nära Birdie på hålet.


Det syns på Nigels spänstiga hopp tillbaka att han är nöjd med resultatet.

Och det blev som sagt 41 slag på nio hål. Visserligen på vintergreener men ändå...

Jag avbröt efter nio hål, inte på grund av problem, men jag vill spara ryggen inför den riktiga golfsäsongen som ser lovande ut när det gäller gräs och annat på banan.


En hel del roliga fordon på parkeringen vid tvåtiden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0