Golfpremiär!


Härligt väder och varmare än min jacka tycks antyda... och nu har vi peggsamlare på alla hål!


Jag spelade premiärrundan på vintergreener med Nigel och Alf. Jag försökte locka fler genom att i går locka med fina priser i ett blogginlägg, men jag glömde priserna hemma, så det var ju bra att det bara blev vi tre...

Erling som var på bild i inlägget i går kunde inte delta på grund av problem med en armbåge.


Här är vi på hål 9 och bevattningen på ordinarie green spelar vackert i bakgrunden.
Jag hade nästan halva rundan problem med att jag nöp till med händerna i tillslaget från tee.
Trots att jag visste om det så fortsatte mina händer att agera på egen hand gång efter gång.
Och vad händer när man nyper till med händerna? Jo man stänger klubbban i tillslaget och bollen far iväg kort vänster varje gång...

På bilden står Alf och Nigel vid sina utslag och jag står där jag hamnade efter att ha räddat mig ut ur skogen till vänster...

Nigel hade bara 42 slag på första halvan och Alf 46. Jag prickade ett jämnt halvt 100-tal.

Efter fikapausen så spelade jag bara tre hål till för att spara ryggen, och då lyckades jag undvika att händerna "nöp till".

På hål 12 hade Nigel en chipp för Eagle från cirka 12 meter. Han tänkte först putta, men det var en hel del ojämnheter i den provisoriska greenen, så han bytte till en chipp. Jag föreslog att han skulle ta puttern eftersom bollen ändå skulle hoppa in på det planare området nära flaggan.

Fy skäms Ulf. Dåligt råd. Det blev en Bogey...
Nigel provade en chipp efteråt. Det blev en enkel Birdie!
Jag ska aldrig mer ge andra råd utifrån min egen chippskräck...

På hål 13 tittade jag när Nigel och Alf slog ut, men tackade för mig och avbröt golfdagen för att spara ryggen. 


Nigel spelade gul boll i dag. Jag har hört att det nu börjar bli vanligt med gula bollar även på Tourerna eftersom de syns bättre både skyn (och i skogen). Så Jan H får snart problem med att se vilken boll som är hans... :-)

Ska bli kul att höra hur det gick för Alf och Nigel på de avslutande hålen. Det såg ut som att Nigel fick en bra start på hål 13...


... medan Alf fick problem med ett utslag till vänster...

När jag packat in klubborna så hälsade jag på hos flitiga möbeltvätterskor.

Angela och Agneta tvättar de nya stolarna till restaurangen.

Hur blev intrycket av golfbanan kanske någon undrar?
Bra!

Blir det fortsatt lagom varmt blandat med lagom mycket regn så kan inget bli fel. På en del ställen där det förr brukar vara problem så här års ser det bättre ut än på många år.

Men fairway på hål 6 och 7 fick stryk när vårfloden tog fel väg på grund av en rejäl ispropp vid röd tee på hål 6. Men så var det ju även förra året.

Förutsättningarna för en grön golfbana ser i alla fall bättre ut än på länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0