Golf med Nigel i dag.

Stundtals blåste det ganska rejält, men annars var det härligt golfväder.

Jag tog inga bilder ute på banan. I början ville jag inte störa min chanser till att äntligen vinna, men senare deppade jag för att Nigel var överlägset bäst.

Det var när vi spelade hål 2 som jag trodde att jag skulle ha en chans att vinna eftersom Nigel var i skogen efter både första och andra slaget. Tredje träffade ett träd i kanten av fairway och studsade tillbaka. Fjärde träffade nästa träd i kanten av fairway och studsade också tillbaka... det slutade med nio i.

Men, men, jag toppade utslaget ner i myren på hål 3 och därefter gjorde Nigel inga större misstag.

Vi vände efter hål 5 och spelade 8 och 9 tillbaka och därefter hål 10, 14, 15, 16, 17 och 18.
Totalt blev det alltså tretton hål i dag. Så nu har jag spelat 12 + 9 + 13 = 34 hål. Nästan två rundor, vilket är ett rekordlågt antal så här dags på säsongen.


Nigel räknar ut resultatet. Bortsett från en hel del otur på hål 2 så spelade Nigel bra golf.


Färdigräknat!
Om man lägger till bogey för de 5 hål vi inte spelade så landade Nigel på 90 slag.
Jag behövde 18 slag mer, men jag hade i alla fall två eller tre bra golfslag såvitt jag minns...


Restaurangen håller på att ladda upp inför öppningen på lördag, men just nu var det nog mest transport av utrustning för att förvara alla 40 - 50 ölsorterna kalla...

På hemvägen hälsade jag på hos Arne och Angela och fick med mig hem en rolig "schnaps".
Lustig tyrolerhatt på flaskan som Angela hade fyllt på med annat innehåll än etiketten visar.
Österrikisk Obstler tror jag att det är i flaskan nu.


Första bilden på insidan av mitt nya kylskåp. Visserligen bara dörren, men ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0