Golf hål 1 - 13 i dag.

Spelade med Nigel och i dag trodde jag verkligen att jag hade greppet efter 5 spelade hål.

Jag lånade en Callaway Diablo driver av Fredrik, mest för att försöka psyka Nigel, men det gicj inte värst mycket bättre än med min gamla driver... jo lite bättre gick det eftersom även halvdålig bollträff gjorde att jag blev kvar på fairway. Fick t o m ett par skogsbesök som träffade ett träd och studsade ut på fairway. Där ser man vad en ny klubba kan bidra med  :-D

Efter fem spelade hål var jag 3 slag bättre. Men fyra hål senare var jag 6 slag sämre... tog igen 2 på hål 10 och 1 på hål 11, men förlorade med 4 slag när vi spelat klart hål13.

Det jobbas febrilt på banan nu med klippning och annat. Bäcken vid hål 6 och 7 har kantskurits och det blir lättare att hitta bollen om man är i vattenhindret.


Men det blir färre spektakulära vattenslag att fotografer - de där då halva bollen är i vatten och halva ovanför därför att den hänger i gräskanten. Men det gör inget. Det snabbar upp spelet och sparar tvätt...

"Golf på hög nivå" är en gammal slogan för Idrefjällens GK.


I dag träffade vi en "gammal" Greenkeeper på hög nivå  ;-) John hittade till och med en golfboll där upp i ruffen. Antagligen ett jättesnett inspel på hål 18, eller en mycket märklig men kraftfull putt från övningsgreen...

Jag har varit med om inspel på hål 18 som träffat resultattavlan vid bagboden en gång, och en boll som landat spelbar på gräs i rondellen. OBS - som åskådare alltså...

I restaurangen var det några små elektriker som drog några små ledningar...

... små och små... unga och pigga menar jag.


Köket börjar också bli komplett. Restaurangen öppnas på lördag.

I morgon blir det golf med Alf med start kl 11. Vi får väl se om vi spelar hela varvet eller gör någon sorts avkortad runda... kanske rentav en "Cross Country" om vi är hyfsat ensamma på banan, men nej förresten - det går inte nu med fokuserade banarbetare i nästan alla väderstreck...

Vi får nog nöja oss med att försöka hålla bollen på rätt fairway.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0