Glömde en sak...

Efter golfen följde jag med Nigel hem, och Linnea hade fixat en jätteläcker "Macaronicheese" i en regnpaus när hon påtade i grönsakslandet. Jätteläckert!

Jag fick också en liten bukett liljekonvaljer med mig hem.


Linnea tyckte att det var lagom för ett snapsglas, men jag tog min finaste midsommarvas...
Tack Linnea!

Och tack Nigel (och Alf) för alla tips om att jag måste ta hand om min rygg med lämpliga övningar!

Jag har börjat med övning 1. Och övning 2 är på gång...

Övning 1. Sitt för sjutton med rak rygg och sluta slappa krokig i soffan framför TV och dator...

Övning 2. Avlasta den ansträngda och överbelastade disken genom att då och då försöka "hänga ut" ryggen.

Känns redan bättre.

Nästa steg blir att träna och stretcha lämpliga muskler i rygg, mage och lår. Låter bra, eller hur.
Det svåraste blir nog att träna obefintliga magmuskler... men man kanske kan skaffa nya?

Kommentarer
Postat av: alf s

Det høres bra ut at du har tatt ryggplagene på alvor, Ulf. Øvning 1 og 2 er sikkert en bra start, men jeg vil gjerne at du ganske snart fletter inn noen mer krevende øvinger. Husk golfsesongen er rett rundt hjørnet!!

Lykke til, Ulf.

2011-05-17 @ 08:02:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0