Ateljé- och golfbanebesök

Hälsade på Arne som gjort lite ändringar i en av de senaste större målningarna.

Eftersom ateljén är så liten och vädret var sommarhärligt så bad jag Arne att hänga upp den på dörren till härbret för att vi skulle få se den på lite avstånd


Lite dålig kontrast och störande inramning med alla lås, dörrhandtag och elkontakter.


Zoomade ut lite och ändrade kontrasten i mitt "nya Photoshop". Jag börjar väl så småningom att lära mig Serif Photo Plus X4, som innehåller det mesta (som en amatör behöver) av det man kan göra i Photoshop, men till mindre än en tiondel av priset.
Men det tar lite tid att hitta i de nya menyerna..

På golfbanan träffade jag Håkan och Ingrid som övade lite svingar.


Vita skor och vit bag. Nu fattas bara en ny vit driver...

Jag fick låna en Wilson Staff järnsjua och slå några bollar. Intressanta skaft på de klubborna. Grafit upptill och stål nertill.
Det gjorde inte ont att svinga, men jag kände att jag behöver träna ryggen mer innan jag börjar golfträna för fullt... men bästa sättet att träna är kanske genom att svinga några golfklubbor lite lugnt varje dag. Om inte annat så är det nog bra för bollträff och svingtempo. Som jag sagt tidigare så spelar man bäst golf när man har lite ont någonstans... det är väl därför man har ett handicapsystem i golf.

På greenerna växer gräset och det klipps då och då. Nu ska det bli regn framöver, så snart är det nog grönt även på fairway och i ruffen dit bevattningen inte når.


Klippning av trettons green..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0