Blåsigt, men man kan göra annat än åka skidor

Jag tog en tur upp till Idre Fjäll trots tidvis frisk vind (och 7 plusgrader)




Men egentligen härligt vårvinterväder...

Tittade in hos Arne för att se vad som är på gång


Den senaste är på gång i ateljén

Den som jag visat tidigare i olika stadier hänger nu till sig hemma hos Arne innan den eventuellt ska fullbordas och troligen föräras med en ram



Jag tog också en tur till golfbanan där snön ligger djup

 snön har sjunkit ihop en hel del efter två dagar med plusgrader och sol, men nu blir det kallt igen.

När jag åt en god lunch på Njalla så fick jag syn på en mycket liten akvarell över Städjan


Nu kom målningen inte till sin rätt med blixt eftersom den är inglasad, men jag gillade den skarpt.
Det är Marianne Oldenburg som har målat den. Ska försöka ta en bättre bild vid tillfälle...

Den skulle vara jätteläcker i stort format. Färgerna är beydligt mer mättade i verkligheten utan blixtreflexer i glaset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0