Anja kan än!



Storseger i dagens störtlopp. Nästan en sekund före Lindsey Vonn.

Men tjejernas tremil i Norge hade en än mer överlägsen vinnare



Konstig bildtext tycker jag. Marit Björgen kom ju in som överlägsen tvåa.

Men det var riktigt kul att se hur den där lilla tjejen Johaug kunde pumpa på hela tiden i en takt som påminner om reklamen för en kanin med en viss sorts batterier...

Jag tycker att publiken kunde ha bjudit även Marit på en norsk flagga på upploppet.

Uppdatering:


Hittade bilden som är så härlig...



Våran Kalla var bra med länge. Men ett tre sekunder sent skidbyte gjorde att hon blev plötsligt trött.
Jag trodde att hon hade ramlat efter skidbytet, men tydligen var det trötthet som slog till.


Ja vem sjutton hade inte varit trött efter den skidåkningen... men hon med de rätta batterierna i täten bara pumpade på. Jag trodde att den lilla kroppen skulle ha förbrukat allt efter någon timme, men icke så.

Snygg norsk dubbelseger tycker jag. Imponerande.

Och jag hade inte blivit störd om Theres hade väntat in Marit och burit henne över mållinjen med ett helt knippe norska flaggor... kanske inte tillåtet, men kul hade det varit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0