Två golfmatcher i dag...

Nigel och jag spelade en ny match mot Ann och Jan, och sista nio räknades dubbelt eftersom det blev avslutningen på en tidigare match som avbröts efter nio hål på grund av häftigt regn och tidsbrist.

Efter nio hål i den avbrutna matchen var Ann och Jan 2 upp, och i dag var dom 4 upp i pausen.
Vi tog bara åtta minuters paus eftersom det kom många bollar efter oss. Visserligen var det ingen kö bakom oss, men längre bak hade det bildats lite kö såg vi när vi gick ut på hål 8.

När vi skulle slå ut på hål 11 kom de som Nigel och jag träffade i går uppför Mördarbacken.


Jan-Erik med vänner stannade artigt medan Jan slog ut först på hålet. Troligen var dom glada för en liten extra paus efter promenaden upp...

Vi delade hål 10 och 11. På hål 12 låg Nigel en meter utanför foregreen på två! Jag låg kort på green på 3. Nigels chipp från ruffen blev lite kort och utförsputten missade hålet. Men bogey blev det.
Min utförsputt var rätt i längd men vid sidan av hålet. Par blev det i alla fall. Vinst av hålet.

Agneta och Kerstin hade startat i en fyrboll med två ungdomar där grabben hade en nära "Hole in one" på hål tre och var nära "Eagle" på hål nio om jag inte fattade fel.

Hur som helst så kom dom ifatt oss på hål 12.


Vi spelade fram gemensamt på hål 13 och lät dom därefter putta klart och pinna vidare uppför Mördarbacken före oss.

Jan gjorde Par på hål 13 och vi delade hål 14 på Par från Nigel och Jan.
Nu hade Nigel tänt till...

Par på hål 15 och en halv cm (knappt) från Par på Knappgårdens hål 16...
Tio poäng på tre hål!
Dags att döpa om stället till Knapptgården? ;-)

Or in english: Buttonhouse or Almosthouse... Very close house doesn´t sound so good.

When we walked down the fairway on hole 16... oops..

När vi promenerade vidare efter att ha slagit ut på hål 16 var det putttning på gång på hål 15.

Ingrid och Håkan spelade med Maj.

Nigel hade ett bra utslag på hål 16 och gick långt över Havet på två slag. Men det lutar ju åt höger om man inte är helt i mitten, så det var lite träd ivägen för tredje slaget.

Efter ett mycket nära Par så var ställningen nu:
2 upp för Ann och Jan i dagens match och lika i den avbrutna matchen.
Vi delade hål 17 och Ann och Jan vann dagens match med 2/1.

Hål 18 var avgörande i den avbrutna matchen. Herrarna besökte skogen och Ann spelade på gräs.
Ann och Jan vann alltså även den uppskjutna matchen med 1/0.

Efter lite specialmat så gick Ann och Jan ut för att spela nio hål till. Nigel åkte hem för att laga läcker Thaimat till gäster på Knappgården, och jag åkte hem för att vila ryggen och jobba med lite
"Custom Fitting" som Jan kallade mitt behov av att stretcha och göra lite gymnastiska övningar.

Det kom några spridda regndroppar men när Ann och Jan gick ut sken solen vackert.
Samtidigt regnade det i byn - och hade tydligen regnat en hel del såg jag när jag åkte hem.
En rejäl skur i alla fall.

I morgon blir det troligen golfledigt för min del. Men jag ska registrera rondens 25 poäng så att jag snart får ett slag extra på hål 13... det saknas bara en rond till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0