Svenska Flaggans Slag idag...

Arton lag anmälda och vi spelade Greensome.

Några hade klätt sig i blågult, men vad hjälpte det...

Lars och Tobbe till höger i bild var trevligt sällskap i Nigels och min boll.
Micka och Skalman gick i bollen efter tillsammans med Alf och Inga-Lill.

Nigel och jag hade lite otur i skogen på hål 8

Andraslaget hamnade dikt mot en stubbe med flaggan 60 meter längre fram på andra sidan stubben.
Jag fick slå ett av mina bakåtslag ut på Fairway med en sandwedge och stela handleder... det gick bra och Nigel lobbade snyggt nära flaggan, men det blev en dubbel på hålet eftersom vi tvåputtade.

Våra spelkamrater hade sällan skådad otur på greenerna. Långa puttar hoppade snett, stannade ett par decimeter före hål eller rullade förbi på hålkanten. Korta - och då menar jag korta - puttar, rullade snett... minst 8 slag tappade grabbarna T och L på otur med puttar.

Nigel och jag tappade mest på hålen 16 och 18...


Väntan på prisutdelning. Sig-Arne med lagkompis Jonny tillsammans med Pipa och Gunnar.

Fler bilder i väntan på prisutdelningen...




Och så var det dags...

En ung gut var 0,9 meter från att pricka flaggan på hål 3 och vann "Fjollpriset" som Trond brukar kalla det.


Två unga gutar vann "Muskelpriset" genom att komma längst efter två slag på hål 16.
Men det handlar ju inte bara om muskler, det gäller att vara mjuk i kroppen och ha en bra bollträff också...


I själva tävlingen kom lag Stig-Arne och Jonny på tredje plats. De gick på sitt hcp och hade alltså exakt 72 slag efter avdrag med hcp.


Joakim och Sara kom tvåa med 0,2 slag bättre efter hcp-avdrag.


Överlägsna vinnare blev Karl-Gunnar och Margarita på 67 slag efter hcp-avdrag.

Vi hade en jättetrevlig samvaro i vår boll trots uselt resultat.

Hela resultatlistan finns här.

På elfte plats, där det står Sekretess hamnade Nigel och jag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0